1. Cerca una imatge de la pintura Viatger davant una mar de boira, de Friedrich, i fes les activitats:
Caspar David Friedrich - Wanderer above the sea of fog.jpg






L'artista no hauria de pintar tan sols el que té davant, sinó també el que veu en el seu interior. I si no veu res, hauria de deixar de pintar el que té davant. -Assenyala amb una X els sentiments que creus que transmet l'obra: por, alegria, solitud, malenconia.

       -Qui són els dos protagonistes de quadre?

articles de Stephen Farthing i J. F. Yvars 

  2. Cerca el quadre de Géricault, basat en el naufragi de la fragata Medusa el 1814 i respon les preguntes:
           -Quin títol té aquest quadre?



           
                   Le Radeau de la Méduse

           -Descriu l'escena?
          
La Medusa era una fragata que formava part d'una divisió de quatre naus enviada de França a Senegal per conduir-hi un grup de funcionaris colonials. La incapacitat i imprudència del seu capità, un vell oficial reialista que havia tornat a l'exèrcit amb la restauració francesa i ignorava els avanços marítims de l'època napoleònica, feren que el vaixell acabara separant-se dels altres del seu grup i topant amb un escull el 2 de juliol de 1816. La situació, agreujada per una tempesta, es féu insostenible i es va decidir l'evacuació mitjançant un rai construït amb peces de fusta, remolcat per unes xalupes. Es donà la circumstància que els oficials -membres de la noblesa- es reservaren les xalupes, més segures, i deixaren el rai per a la tripulació i els elements menys privilegiats del passatge


  -Com es representa l'esperança? I la desesperació? I la mort?

doncs la mort representa en tragèdies o assassinats entre ells i la desesperació és com una manera de que matis a tots i puguis viure i representa en un paisatge molt fosc trist.

           -Aquest quadre aplega les característiques principals de la pintura romàntica. Escriu quines són.

Segons la crítica, a El rai de la Medusa es fa palès el moment de cruïlla entre el neoclassicisme i el romanticisme que Géricault representa. Molts dels elements de l'obra són continuadors de l'escola neoclàssica el màxim representant de la qual a França fou Jacques-Louis David: les grans dimensions del quadre, la representació d'un instant de gran patetisme, la qualitat escultòrica del cossos, etc. Com assenyala el crític d'art Fritz Novotny, "tot -la idea i la realització- està perfectament en l'esperit de David i també deu molt a l'èpica extensió que Gros en va fer". Tanmateix, segons aquest mateix crític, aquests elements estan treballats amb un tractament que qualifica de barroc: l'acumulació de figures, la confusió dels cadàvers, els homes exhaustos o atacats per la bogeria, el clarobscur propi de Caravaggio i, sobretot, la línia de força diagonal que mena envers l'angle superior dret.Aquests elements que trenquen amb l'equilibri neoclàssic serien els que situarien l'obra en el camí cap al ple romanticisme francé

Comentarios

Entradas populares de este blog