Resultado de imagen de art
  1. Cerca les diferències entre l'art romàntic i el realista. Acompanya-ho d'imatges adients.

Arquitectura: diferències entre l'art romànic i gòtic

Comencem parlant de les diferències entre l'art romànic i l'art gòtic centrant-nos en l'arquitectura.

L'arquitectura en el romànic es desenvolupa al voltant de la tasca dels monestirs, ressaltant per tant el caràcter religiós i quedant a un costat les edificacions civils que per aquesta època no tenien poc interès. No obstant això, durant el gòtic passa tot el contrari en el qual, sense restar-li importància a les esglésies, predomina l'arquitectura de tipus civil com els palaus, llotges comercials o ajuntaments.

Relacionat amb això anterior podríem dir que el romànic es tracta d'un art eminentment rural atès que la societat està conformada per camperols, guerrers i monjos mentre que el gòtic té el seu desenvolupament principalment a les ciutats marcada més pel sorgiment d'una nova classe social com la burgesia.

Les grans diferències arquitectòniques es donen sobretot en els elements constructius doncs si en el romànic es donaran les plantes de creu llatina o basilicals en el gòtic també es donaran la planta basilical, encara que de major grandària i les plantes de saló. Entre els suports en el romànic veurem el pilar simple i compost i en el gòtic dels pilars fasciculados, pel que fa als arcs en el romànic predominen els arcs de mig punt i en el gòtic els arcs apuntats.

A més, en els edificis gòtics sobre tots en les grans catedrals veurem la utilització dels arcbotants per contrarestar les forces dels seus alts murs, ja que són edificis que es caracteritzen per la seva esveltesa, tot el contrari, al que el romànic ens té acostumat a veure, ja que aquests es tracten d'edificis de dimensions més reduïdes.

El romànic és foscor causa de l'escassetat i manca d'obertures i finestres en les seves construccions i en el gòtic la llum va a ser les característiques més excel·lents amb la construcció de vidrieres.

 2. Quines eren els valors del Romanticisme?

L'amor per la pàtria és el més gran de tots els sentiments entre els polonesos, cap al qual flueixen totes les altres passions, com el torrent a l'oceà; i, no obstant això, aquesta pàtria no es caracteritza per cap encant especial. Un francès, que no podia comprendre aquest amor, observava un dia una trista regió pantanosa a Polònia. I en treure un grapat de terra del sòl, va moure el cap i va dir irònicament: I aquests tipus criden a això una pàtria?
Però no només des del terra mateix, dels records històrics i de la desgràcia ha sorgit entre els polonesos aquest amor per la pàtria. Crema ara amb més crida que en temps de Kosciuszko; potser amb major encara. En la seva honra tot el que és patriòtic arriben els polonesos gairebé a la ridiculesa. Igual que un moribund que es resisteix a la mort, presa d'una por cerval, així s'encenen i revolten els ànims contra la idea d'una possible destrucció de la seva nacionalitat.
Si la pàtria és la primera paraula dels polonesos, la llibertat és la segona.

  3. Què volien mostrar els artistes del Realisme? Per què?

La pintura del realisme és la denominació d'un estil o moviment pictòric que va tenir lloc a França a mitjan segle xix, el principal representant del qual és Gustave Courbet. El mateix pintor va ser qui va encunyar el terme quan va donar nom al pavelló que va fer construir per a una provocativa exposició de 1855, alternativa al Saló de París, sota el títol «Realisme». Allà va exposar la seva obra El taller del pintor, considerada el manifest de l'estil, que va provocar un sonor escàndol en els mitjans artístics pel seu antiacademicisme i la seva cruesa, que es qualificava d'obscenitat

  4. Cerca informació sobre l'escultura i l'arquitectura del segle XIX i en fas un esquema-resum amb imatges.

És important considerar que l'arquitectura és creació d'espais interiors confortables i adequats a la funció que han de complir. La construcció d'aquest espais interiors només comporta un problema tècnic greu: la coberta superior. Aquest element no solament presenta les dificultats constructives més importants, sinó que a més condiciona tot el conjunt de l'estructura arquitectònica i n'arribà a condicionar també tot l'estil. De fet, tota la història dels sistemes de cobriment, és a dir, dels elements sostinguts. Els elements de suport són, en general, una conseqüència estricta dels elements sostinguts.

Els elements de suport poden ser murs, pilars i columnes. Aquest elements donen un aspecte important a l'arquitectura. Els elements sostinguts poden ser llindes i arcs. L'arc és un elements sostingut de forma generalment corba, a partir de l'arc es van crear dues cobertes característiques: la volta i la cúpula.

Resultat d'imatges de informació sobre l'escultura i l'arquitectura del segle XIX

Comentarios

Entradas populares de este blog